Lunar noi contabilii, pana in 25 luna urmatoare e necesar sa predam actele clientului pentru a ne lua banii. Daca ne-am inchipui ca actele sunt ca si caramizile care in final ajung o casa, iata cum se aseaza un dosar lunar:
1.Incepi cu temelia, care e primul lucru din dosar: facturile de achizitie a stocurilor: materia prima, materiale , marfa. Facturile sunt tot timpul insotite de receptii si frumos se aseaza cronologic.
2.Continuam cu primul zid de caramizi: consumurile, rapoartele de productie, lista de stocuri, raportul de gestiune.
Aici depinde de domeniul clientului. Daca firma respectiva are domeniul de prestari servicii punctele 1 si 2 sunt inlocuite cu receptiile de la cheltuielile cu materialele de consum, bonurile de consum aferente la fiecare factura si de facturile de prestari servicii primite de la furnizori. Nefiind vorba de stocuri e un pic mai simplu de zidit dosarul.
In acest moment apare primul jurnal, adica jurnalul de cumparari, jurnalul de intrari care la prestatorii de servicii e situate aici iar la ceilalti cu stocuri e undeva pe la puctul patru.
3.Constructia dosarului foloseste mai departe facturile emise, frumos una dupa alta cronologic si cu numere succesive. Clientii care au mai multe facturiere ne cam dau batai de cap dar cu o lista recapitulativa poti verifica ca numerele facturilor sa aiba continuitate.Zidirea facturilor emise se intareste cu jurnalul de vanzari,de iesiri. De obicei noi listam un jurnal detaliat si un jurnal sintentic, condensat.
4.Continuam zidirea la cei cu stocuri cu facturile de cheltuieli de care am reamintit dupa punctul doi. Aici sunt cele mai multe documente primare deoarece avem receptii, bonuri de consum, note de protocol, proce verbale de punere in functiune, etc..
5.Urmeaza registrul de casa, fiecare caramida este formata din chitante, bonuri, delegatii, dispozitii de plata/ de incasare, deconturi de cheltuieli asezate zilnic cu fiecare fila de registru de casa peste ele. Ele sunt prinse frumos pe o hartiuta in asa fel incat sa se identifice la o prima vedere documentul si esenta acelui document.Peste tot registrul de casa vine jurnalul de casa prezentat la fel in forma lunga cu operatiuni zilnice si in forma sintetica.
6.Suntem undeva pe la mansarda cu banca, extrasele de cont insotite de bonurile achitate prin banca si de ordinele de plata aferente. Apoi punem frumos registru de banca si am terminat mansarda.
7.Si uite asa am ajuns la acoperis unde se pun statele de plata, notele contabile de inchidere, registru jurnal cu toate operatiunile contabile si frumoasa noastra balanta lunara.
Te dai un pas in spate si te minunezi de ce dosar frumos am conceput, ca la o casa: caramida cu caramida, am cladit cu maiestrie ceva profesionist.
Cifrele, trecerea prin conturi este contabilitatea, dar fara documente ea nu ar exista de aceea punem pret ca fiecare client al nostru indiferent de numarul de acte sa primesca o casa la cheie, aaaa scuzati un dosar complet:)
Scrie un comentariu