Ai avut zile cand pur si simplu cea mai mare dorinta a ta a fost sa pui capul pe birou si sa tragi un pui de somn?
Ai avut zile cand ai strigat in gura mare ca vrei un pic de energie ca sa-ti termini treaba?
Ai avut zile cand ai vrut sa fugi de la munca si sa lasi totul balta pentru ca te-ai simtit neputincios?
Te rog sa te uiti in jur: la biroul tau, la colegii tai si sa-ti pui intrebarea: este ceea ce imi doresc? Daca da atunci nu ai de ce sa nu ai energie pentru continua ceea ce faci, chiar daca o pierzi in anuminte momente sigur iti revii imediat. Drumul tau este lin si frumos chiar daca stai 8 ore la birou cu fundul pe scaun.
Daca raspunsul tau este: nu, nu este ceea ce-mi doresc, citeste mai departe punctul meu de vedere legat de pierderea de energie.Daca nu gasesti o solutie mai bine iti schimbi calea pe care ai luat-o. Altfel o sa ajungi peste 5 ani, peste 10 ani sa te intrebi de ce sunt bolnav?
1.Energia ta creste cu cat te simti mai util, mai valoros. Indiferent in ce domeniu lucrezi, indiferent de ce sarcina indeplinesti cauta sa gasesti valoarea a ceea ce faci. De exemplu mie nu-mi place sa fac tabele, dar de cate ori sunt nevoita sa fac unul ma gandesc: cu cat il concep mai bine cu atat o sa ajut mai mult clientul.
2.Nu te compara cu colegii sau cu altii din domeniul tau. Compararea cu ceilalti este calea spre infern, dorinta de a fi mai bun decat ceilalti iti consuma toata energia. Invata sa ai incredere in tine, ceea ce faci e super, altfel nu ai fi acolo. Nimeni, dar absolut nimeni nu te suporta in birou daca nu esti util sau bun in ceea ce faci. Fiecare dintre noi este o veriga din lant, fara tine lantul nu exista.
3.Infrunta temerile si fricile interioare, ele sunt simtite in primul rand de tine si te epuizeaza zilnic. Lucreaza cu tine interior pentru a fi in stare sa te manifesti in exterior. Aici pot sa va spun cum eu ma simteam de epuizata dupa o intalnire cu un client din cauza ca am teama de a vorbi in public. Prin exercitiu am ajuns sa ma simt epuizata doar dupa 5 intalniri cu clientii. Evoluez:)
4.Cand ai o problema de rezolvat e bine sa te axezi pe rezultatul final, nu pe problema. Daca te apuci de problema cu pasi marunti si cu optimism primii pasi te duc spre urmatorii si asa ajungi la final. Satisfactia e maxima si acea multumire interioara ca ai reusit iti da energie maxima.
5.Ai grija ce cuvinte folosesti cand te plangi la colegii de la birou. Productivitatea ta scade, consumi multa energie si nici nu rezolvi problema asa. Pune-ti intrebarea; "Daca acest lucru nu e bun, daca aceasta stare nu e ok, atunci ce e bun? Ce o ok?" Toate cuvintele tale o sa plece spre solutie.
6.Unele persoane daca nu au nimic in comun cu tine si cu interesele tale te vor seca de energie. Invata sa controlezi perceptia despre ele prin controlul gandirii tale. De ce sa-ti consumi energia pentru a schimba pe cineva sau sa indepartezi pe cineva? Foloseste energia doar pentru a controla gandirea ta si de a accepta oamenii asa cum sunt.
7.Cand te opui permanent la sarcinile pe care le primesti, la cererile care iti sunt adresate iti slabesti potentialul creativ. Poti sa-ti pui imaginatia la treaba si sa consideri ca toate sunt provocari pentru dezvoltarea ta. Eu personal asa am ajuns sa fiu numita profesionista, am considerat provocare fiecare noutate, fiecare schimbare.
8.Daca simti ca cei din jurul tau: colegi, clienti te golesc de energie incearca sa te simti bine indiferent de ce spun sau ce fac ei. Nu-ti sacrifica starea ta de bine pentru indispozitia lor. Daca crezi in tine nu poti sa fii afectat de acesti vampiri de energie. Unii sunt asa in majoritatea timpului, tu ce o sa faci? O sa-ti plangi de mila timp de 8 ore la birou ca nu stii cum sa scapi de ei?
9.Fa schimbari in jurul tau, muta ceva zilnic: un suport de creioane, o vaza, o agenda, orice. Rutina ambientului iti ofera plictiseala, cand esti plictisit nu ai chef de viata, o persoana fara chef de viata e o persoana fara energie.
10.Nu te scufunda in activitati epuizante pentru a demonstra colegilor ca ai dreptate. Adevarul se stie ca e undeva pe la mijloc, fiecare are adevarul lui. De asemenea nu incerca sa faci colegilor pe plac pentru a deveni acceptat. Acceptarea este ceva ce simti in interior.
Va propun si un exercitiu practic:
Noteaza in fiecare zi timp de o saptamana ce faci la birou si apoi evalueaza activitatile cu +10, daca iti fac bine si cu -10, activitatile care te epuizeaza inutil. Fii sincer cu tine si sa nu scapi nimic din lista: notatul in agenda, transmisul de mail-uri, statul pe facebook, vorbitul la telefon, etc. Aceasta lista te ajuta sa stii daca elimini ceva, daca trebuie sa studiezi sau pur si simplu sa constientizezi ce te epuizeaza la birou. Devine ca o harta de analiza a starii tale de la birou.
Scrie un comentariu